P&G and Central Retail Vietnam continue ‘Forests For Good’ programme

Jun 15, 2024

The ‘Forests For Good – Vì Bạn Ươm Mầm Một Việt Nam Xanh’ programme, first launched in 2023, will continue this year to raise awareness about environmental protection among retail consumers nationwide in June this year.

Sponsored by P&G Việt Nam in collaboration with Central Retail Vietnam and the Gaia Nature Conservation Centre, the programme aims to plant at least another 6,500 trees this year.

In its first year of implementation, over 6,500 trees were planted, enriching the ecosystems of key forests in Xuân Liên, Cà Mau and Đồng Nai Nature Reserves.

Lê Thị Tuyết Mai, Communications Director at P&G Việt Nam, said: “We are committed to sustainable development in Việt Nam and are proud to continue this meaningful project for the second consecutive year. Through this programme, we hope to promote environmental protection and inspire consumers to protect the Earth. We thank our customers for their support and look forward to even greater participation.”

From June 13 to June 26, 2024, for every purchase worth VNĐ399,000 at GO!, Big C, and Top Market supermarkets, with at least VNĐ100,000 spent on P&G products, consumers will contribute one tree to the programme. Additionally, consumers will have the chance to receive a VNĐ50,000 discount voucher through augmented reality interactions at the supermarkets.

Chalermchai Pornsiripiyakool, Vice President of International Relations and Corporate Social Responsibility at Central Retail, said last year, the ‘Forest For Good’ initiative received strong consumer support through purchases of P&G products at Central Retail’s supermarkets nationwide. He hopes this year’s programme will gain even more support, expanding tree plantation and contribute to Việt Nam’s sustainable development.

Đỗ Thị Thanh Huyền, Founder and Director of Gaia Nature Conservation Centre, added: “The increasing frequency of natural disasters and extreme weather events highlights the urgent need to combat climate change by planting and restoring forests. This requires the collective effort of individuals and organisations. We appreciate the significant contributions from P&G, Central Retail Việt Nam and consumers nationwide, which are crucial for forest restoration and ecological balance in Việt Nam.” — VNS

 

Source: P&G

You may also like…

Công ty Coca-Cola Việt Nam tiếp tục đồng hành cùng Mạng Lưới Người Thu Gom, thúc đẩy phát triển kinh tế tuần hoàn và bảo vệ môi trường
Công ty Coca-Cola Việt Nam tiếp tục đồng hành cùng Mạng Lưới Người Thu Gom, thúc đẩy phát triển kinh tế tuần hoàn và bảo vệ môi trường

Trong năm 2024, Công ty Coca-Cola Việt Nam tiếp tục đẩy mạnh chương trình hỗ trợ Mạng Lưới Người Thu Gom, nhằm tôn vinh và hỗ trợ những người thu gom rác thải phi chính thức tại Thành phố Đà Nẵng. Đây là năm thứ hai liên tiếp Công ty Coca-Cola Việt Nam phối hợp cùng...

Chủ tịch Trương Gia Bình: Người ta nghĩ đến Samsung khi nhắc đến Hàn Quốc, Mitsubishi nhắc đến Nhật Bản, nay có dấu hiệu FPT được gắn với Việt Nam
Chủ tịch Trương Gia Bình: Người ta nghĩ đến Samsung khi nhắc đến Hàn Quốc, Mitsubishi nhắc đến Nhật Bản, nay có dấu hiệu FPT được gắn với Việt Nam

“Ở Bình Định, tôi đã phát biểu một nhận định rằng "vận nước đã đến"… 36 năm trước, chúng ta chỉ mong giúp nhau vượt qua khó khăn, nhưng giờ đây, trong các hoạt động ngoại giao cấp quốc gia, gần như ở đâu cũng nói về FPT”, Chủ tịch FPT Trương Gia Bình chia sẻ. "Đồng...

4 nhà máy Samsung ở Việt Nam góp 30% doanh thu toàn cầu
4 nhà máy Samsung ở Việt Nam góp 30% doanh thu toàn cầu

Nửa đầu năm nay, 4 nhà máy chính của Samsung tại Việt Nam ghi nhận doanh thu tăng 8,6% lên 31,39 tỷ USD, báo lãi khoảng 2,2 tỷ USD. So với số lỗ khoảng 180 triệu USD của 4 nhà máy này vào quý cuối năm ngoái, kết quả của Samsung tại Việt Nam đã cải thiện rõ rệt. Từ quý...

Verified by MonsterInsights