Australian initiative to advance gender equity comes to VN

Mar 15, 2022

A discussion at the Diversity, Equity, and Inclusion (DEI) conference in HCM City. — VNS Photo

HCM CITY — Panel Pledge, an Australian gender parity initiative, has been launched in Việt Nam.

It was done at a conference titled ‘Diversity, Equity, and Inclusion’ organised by Procter & Gamble and a number of foreign business chambers in Việt Nam.

Leaders of the chambers, consuls general and opinion leaders signed on a pledge to actively challenge the absence of women speakers at events, roundtable discussions and public conferences and forums by discussing panel composition with event organisers, recommending women speakers and creating a positive mindset for the inclusion of women in all discussions.

The event also explored how companies could build diversity, equity and inclusion as a business imperative, and practical ways in which businesses could turn strategies into actions.

Mary Tarnowka, executive director of AmCham Vietnam, said: “We are committed to diversity, equity, inclusion. AmCham and our member companies practise what we preach and actively promote diversity, equity, and inclusion in our organisations and the broader community here in Việt Nam.”

The event also featured a panel discussion featuring four local business leaders who are committed to advancing diversity, equity, and inclusion (DEI) in their organisations and the broader community.

Sai Ramana Ponugoti, country manager & general director of P&G Vietnam, a pioneer in DEI in Việt Nam over the years, said: “Equality and inclusion has been a holistic and integrated strategic focus area of P&G for many years.

“Our commitment to equality and inclusion is deeply rooted in our purpose to be a force for growth and a force for good, anchored in showing respect and ensuring everybody feels heard, valued and included as their authentic self for all, including gender equality, LGBTQ+ visibility, people with disabilities and employees with disabled dependents accessibility & inclusion, racial and ethnic equality.

“We strongly believe by championing an inclusive culture, working to remove bias and acting as agents for equal voice, representation and opportunity, we empower people to out-think problems and unlock better solutions that enable growth and create value for employees, brands, partners, and communities.”

In Việt Nam, P&G has pursued building an equal and inclusive culture within the organisation, and has continually made efforts to promote gender equality. — VNS

—-

Thời gian: tháng 3/15/2022

Nguồn: vietnamnews.vn

You may also like…

Grab thúc đẩy chuyển đổi số thông qua hợp tác công – tư
Grab thúc đẩy chuyển đổi số thông qua hợp tác công – tư

Grab tận dụng kinh nghiệm và những thế mạnh về công nghệ, thông qua các hợp tác công - tư, góp phần thúc đẩy giao thông thông minh và tiến trình chuyển đổi số của địa phương. Bước sang năm thứ 11 có mặt tại thị trường Việt Nam, Grab đặt mục tiêu đẩy nhanh các sáng...

Hòa Phát đặt mục tiêu doanh thu kỷ lục năm nay
Hòa Phát đặt mục tiêu doanh thu kỷ lục năm nay

Hòa Phát đặt mục tiêu mang về 170.000 tỷ đồng doanh thu năm nay và trả cổ tức năm 2024 tỷ lệ 20%. Tập đoàn Hòa Phát (mã chứng khoán: HPG) vừa công bố tài liệu họp Đại hội đồng cổ đông thường niên năm 2025. Doanh nghiệp đặt mục tiêu năm nay mang về 170.000 tỷ đồng...

Lợi thế của Casper Việt Nam trong kinh doanh hè 2025
Lợi thế của Casper Việt Nam trong kinh doanh hè 2025

Lợi thế của Casper Việt Nam trong kinh doanh hè 2025 Thương hiệu điện máy Thái Lan áp dụng chính sách bảo hành "1 đổi 1" trong một năm, đồng thời ra mắt điều hòa "siêu tiết kiệm điện" tạo lợi thế cạnh tranh thị trường. Chính sách bảo hành "1 đổi 1" là một trong những...

Verified by MonsterInsights