Central Retail & Unilever partner to promote plastic waste segregation at source

Aug 20, 2023

Initiative launched on August 23 to fight plastic pollution.

Unilever Vietnam and Central Retail Vietnam partnered together on August 23 to launch the “Plastic Waste Segregation at Source” initiative, a joint effort to revolutionize waste management at its very source and combat plastic pollution.

The initiative focuses on promoting the circular economy model in plastic waste management in supermarkets in southern localities such as Ho Chi Minh City and Dong Nai and Binh Duong provinces, conduct communications and education programs to raise awareness about plastic waste segregation at the source, and supply PCR plastics to the domestic packaging industry using collected plastic waste through cooperative programs.

Activities under the initiative will be implemented from August to December at Central Retail Vietnam’s GO! Malls and retail chain stores, including GO! Big C, Tops, and mini go!, initially in Vietnam’s south.

The launch of the new initiative. Photo: Unilever Vietnam

The launch of the new initiative. Photo: Unilever Vietnam

Speaking at the launch ceremony, Mr. Olivier Langlet, Group Chief Executive Officer of Central Retail Vietnam, said it has been dedicated to a sustainable roadmap for over a decade, extending beyond business into environmental and community efforts.

“This cooperation perfectly aligns with our commitment to social responsibility and sustainable progress, echoing our ambition to become the pioneering Green & Sustainable Retailer,” he went on. “We believe that this pioneering step will set the stage for a nationwide movement. Together, we aim to enhance consumer awareness, turn consciousness into action, and gradually integrate the principles of the circular economy into the daily lives of the Vietnamese people.”

For her part, Ms. Nguyen Thi Bich Van, Chairperson of Unilever Vietnam, noted that as a consumer goods business that is closely related to the lives of millions of Vietnamese households, Unilever has pioneered finding solutions to reduce plastic pollution. “We have been pursuing the plastic circular economy model for many years,” she said. “To build a plastic cycle, an efficient, synchronized sorting, collection and recycling system is required. Therefore, plastic waste segregation at the source should be promoted and become a daily habit of every Vietnamese consumer.”

Unilever’s plastic management strategy consists of three main goals: improving packaging materials to increase recyclability; reducing the use of virgin plastic; and collecting and recycling more product packaging than the amount of plastic put into the market. To date, 63 per cent of Unilever Vietnam’s product packaging is recyclable or easily degradable. At the same time, the group recorded a 52 per cent reduction in the amount of virgin plastic used in packaging production thanks to direct reduction and utilization of PCR plastic. With many specific action programs, in cooperation with partners in its value chain, the group hopes to contribute to Vietnam’s national goal of reducing plastic waste.

Source link 

You may also like…

Grab thúc đẩy chuyển đổi số thông qua hợp tác công – tư
Grab thúc đẩy chuyển đổi số thông qua hợp tác công – tư

Grab tận dụng kinh nghiệm và những thế mạnh về công nghệ, thông qua các hợp tác công - tư, góp phần thúc đẩy giao thông thông minh và tiến trình chuyển đổi số của địa phương. Bước sang năm thứ 11 có mặt tại thị trường Việt Nam, Grab đặt mục tiêu đẩy nhanh các sáng...

Hòa Phát đặt mục tiêu doanh thu kỷ lục năm nay
Hòa Phát đặt mục tiêu doanh thu kỷ lục năm nay

Hòa Phát đặt mục tiêu mang về 170.000 tỷ đồng doanh thu năm nay và trả cổ tức năm 2024 tỷ lệ 20%. Tập đoàn Hòa Phát (mã chứng khoán: HPG) vừa công bố tài liệu họp Đại hội đồng cổ đông thường niên năm 2025. Doanh nghiệp đặt mục tiêu năm nay mang về 170.000 tỷ đồng...

Lợi thế của Casper Việt Nam trong kinh doanh hè 2025
Lợi thế của Casper Việt Nam trong kinh doanh hè 2025

Lợi thế của Casper Việt Nam trong kinh doanh hè 2025 Thương hiệu điện máy Thái Lan áp dụng chính sách bảo hành "1 đổi 1" trong một năm, đồng thời ra mắt điều hòa "siêu tiết kiệm điện" tạo lợi thế cạnh tranh thị trường. Chính sách bảo hành "1 đổi 1" là một trong những...

Verified by MonsterInsights