Coca-Cola Beverages Vietnam and The Collector Network empowered informal waste collectors in Da Nang

May 7, 2024

Waste collectors receiving a health check. Many waste collectors in Đà Nẵng City have benefited from The Collector Network, a non-profit initiative powered by the social enterprise ReForm Plastic. — Photo courtesy of Coca-Cola Beverages Vietnam

Launched in the city six months ago, the initiative, which is dedicated to improving the lives of informal waste collectors in Đà Nẵng, has made significant progress with the crucial support of Coca-Cola Beverages Vietnam.

 

Người thu gom rác phi chính thức được đại diện Hội chữ Thập đỏ Thành phố Đà Nẵng hướng dẫn sơ cấp cứu tại các buổi đào tạo về An toàn và Sức khỏe Nghề nghiệp

Waste collectors receiving a health check. Many waste collectors in Đà Nẵng City have benefited from The Collector Network, a non-profit initiative powered by the social enterprise ReForm Plastic. — Photo courtesy of Coca-Cola Beverages Vietnam

This collaborative project tackles three key areas of expanding The Collector Network’s reach, providing essential support and benefits to members, and raising awareness of the critical role informal waste collectors play in society.

Throughout the duration of the project, this collaborative effort has successfully increased the number of informal waste collectors in The Collector Network’s database by 19 per cent and now has a vast network of over 1,466 members total.

Furthermore, six Occupational Safety and Health (OSH) training sessions were held across the city. These educational sessions equipped members with essential knowledge to minimise the risks associated with waste collection, keeping them safe while they work.

Recognising the challenges informal waste collectors face in accessing healthcare, the Collector Network, in collaboration with the Centre for Adaptive Capacity Building Research and Đà Nẵng Red Cross Society, is taking a significant step forward. In April 2024, they provided health insurance to 50 deserving members as many informal waste collectors struggle to afford basic healthcare, leaving them vulnerable to illness and injury.

Bùi Khánh Nguyên, vice president of Public Affairs, Communications, and Sustainability at Coca-Cola Beverages Vietnam said: “Despite their substantial contributions, the work of informal waste collectors receives little attention and understanding. It is essential to provide these collectors with opportunities for livelihood enhancement and assistance in transitioning into the formal waste management sector.”

The success of The Collector Network has ignited plans for national expansion across Việt Nam, bringing vital support to even more informal waste collectors. This innovative initiative is also inspiring action beyond borders. ReForm Plastic, with its extensive network of franchise partners across Asia and Africa, is already adapting these valuable lessons to empower over 10,000 informal collectors around the world. — VNS

Source link

You may also like…

MSB tích hợp dịch vụ Apple Pay cho thẻ Mastercard
MSB tích hợp dịch vụ Apple Pay cho thẻ Mastercard

MSB triển khai dịch vụ thanh toán Apple Pay cho các chủ thẻ Mastercard, cung cấp phương thức thanh toán an toàn, bảo mật. Đây là bước quan trọng trong chiến lược chuyển đổi số của ngân hàng, cung cấp thêm phương thức thanh toán an toàn và bảo mật cho người dùng. Apple...

Chủ tịch Trương Gia Bình: Người ta nghĩ đến Samsung khi nhắc đến Hàn Quốc, Mitsubishi nhắc đến Nhật Bản, nay có dấu hiệu FPT được gắn với Việt Nam
Chủ tịch Trương Gia Bình: Người ta nghĩ đến Samsung khi nhắc đến Hàn Quốc, Mitsubishi nhắc đến Nhật Bản, nay có dấu hiệu FPT được gắn với Việt Nam

“Ở Bình Định, tôi đã phát biểu một nhận định rằng "vận nước đã đến"… 36 năm trước, chúng ta chỉ mong giúp nhau vượt qua khó khăn, nhưng giờ đây, trong các hoạt động ngoại giao cấp quốc gia, gần như ở đâu cũng nói về FPT”, Chủ tịch FPT Trương Gia Bình chia sẻ. "Đồng...

Dấu ấn sáng tạo vì người dùng của VIB
Dấu ấn sáng tạo vì người dùng của VIB

VIB liên tục sáng tạo các sản phẩm, dịch vụ tài chính ngân hàng mang tính cá nhân hóa và dùng công nghệ để tối ưu trải nghiệm người dùng, suốt 28 năm phát triển VIB vừa kỷ niệm 28 thành lập với nhiều cột mốc trên hành trình phát triển. Gần ba thập kỷ, đơn vị luôn đặt...

Verified by MonsterInsights