Coca-Cola Beverages Vietnam and The Collector Network empowered informal waste collectors in Da Nang

May 7, 2024

Waste collectors receiving a health check. Many waste collectors in Đà Nẵng City have benefited from The Collector Network, a non-profit initiative powered by the social enterprise ReForm Plastic. — Photo courtesy of Coca-Cola Beverages Vietnam

Launched in the city six months ago, the initiative, which is dedicated to improving the lives of informal waste collectors in Đà Nẵng, has made significant progress with the crucial support of Coca-Cola Beverages Vietnam.

 

Người thu gom rác phi chính thức được đại diện Hội chữ Thập đỏ Thành phố Đà Nẵng hướng dẫn sơ cấp cứu tại các buổi đào tạo về An toàn và Sức khỏe Nghề nghiệp

Waste collectors receiving a health check. Many waste collectors in Đà Nẵng City have benefited from The Collector Network, a non-profit initiative powered by the social enterprise ReForm Plastic. — Photo courtesy of Coca-Cola Beverages Vietnam

This collaborative project tackles three key areas of expanding The Collector Network’s reach, providing essential support and benefits to members, and raising awareness of the critical role informal waste collectors play in society.

Throughout the duration of the project, this collaborative effort has successfully increased the number of informal waste collectors in The Collector Network’s database by 19 per cent and now has a vast network of over 1,466 members total.

Furthermore, six Occupational Safety and Health (OSH) training sessions were held across the city. These educational sessions equipped members with essential knowledge to minimise the risks associated with waste collection, keeping them safe while they work.

Recognising the challenges informal waste collectors face in accessing healthcare, the Collector Network, in collaboration with the Centre for Adaptive Capacity Building Research and Đà Nẵng Red Cross Society, is taking a significant step forward. In April 2024, they provided health insurance to 50 deserving members as many informal waste collectors struggle to afford basic healthcare, leaving them vulnerable to illness and injury.

Bùi Khánh Nguyên, vice president of Public Affairs, Communications, and Sustainability at Coca-Cola Beverages Vietnam said: “Despite their substantial contributions, the work of informal waste collectors receives little attention and understanding. It is essential to provide these collectors with opportunities for livelihood enhancement and assistance in transitioning into the formal waste management sector.”

The success of The Collector Network has ignited plans for national expansion across Việt Nam, bringing vital support to even more informal waste collectors. This innovative initiative is also inspiring action beyond borders. ReForm Plastic, with its extensive network of franchise partners across Asia and Africa, is already adapting these valuable lessons to empower over 10,000 informal collectors around the world. — VNS

Source link

You may also like…

Grab thúc đẩy chuyển đổi số thông qua hợp tác công – tư
Grab thúc đẩy chuyển đổi số thông qua hợp tác công – tư

Grab tận dụng kinh nghiệm và những thế mạnh về công nghệ, thông qua các hợp tác công - tư, góp phần thúc đẩy giao thông thông minh và tiến trình chuyển đổi số của địa phương. Bước sang năm thứ 11 có mặt tại thị trường Việt Nam, Grab đặt mục tiêu đẩy nhanh các sáng...

Hòa Phát đặt mục tiêu doanh thu kỷ lục năm nay
Hòa Phát đặt mục tiêu doanh thu kỷ lục năm nay

Hòa Phát đặt mục tiêu mang về 170.000 tỷ đồng doanh thu năm nay và trả cổ tức năm 2024 tỷ lệ 20%. Tập đoàn Hòa Phát (mã chứng khoán: HPG) vừa công bố tài liệu họp Đại hội đồng cổ đông thường niên năm 2025. Doanh nghiệp đặt mục tiêu năm nay mang về 170.000 tỷ đồng...

Lợi thế của Casper Việt Nam trong kinh doanh hè 2025
Lợi thế của Casper Việt Nam trong kinh doanh hè 2025

Lợi thế của Casper Việt Nam trong kinh doanh hè 2025 Thương hiệu điện máy Thái Lan áp dụng chính sách bảo hành "1 đổi 1" trong một năm, đồng thời ra mắt điều hòa "siêu tiết kiệm điện" tạo lợi thế cạnh tranh thị trường. Chính sách bảo hành "1 đổi 1" là một trong những...

Verified by MonsterInsights