Helping communities transform lives through clean drinking water

May 12, 2023

P&G Vietnam has partnered with Saigon CO.OP to launch the Children’s Safe Drinking Water initiative that sees clean drinking water donated to developing communities when P&G products are purchased at supermarkets.

Access to clean drinking water is a challenge for billions of people around the world. In Vietnam, this problem is particularly acute, with many communities struggling to access clean and safe drinking water, especially those hit by typhoons and flooding.

Consumers join forces to bring clean drinking water to communities in need

In the past few weeks, consumers across the country have joined the meaningful initiative organised by P&G Vietnam and Saigon CO.OP to bring clean drinking water to communities in need.

This not only helps raise awareness about the importance of clean drinking water to the health and wellbeing of communities, but is also successful in encouraging shoppers to make a difference by purchasing P&G products that support the cause.

When buying into P&G Vietnam assorted brands as Ariel, Tide, Downy, Pantene, Head&Shoulders,Gillette, and Pampers, at any participating stores as well as at the website Co.op Online, consumers contribute up to 30 litres of clean water to children and families in need across the country.

This initiative aims to leave a significant impact on improving access to clean drinking water in underprivileged communities.

Together with consumers nationwide, the campaign has garnered a heartfelt support from local authorities as well as celebrities such as Top 5 Miss Universe 2018 H’Hen Niê and MC Quynh Hoa.

H’Hen Niê is one of the strong supporters of the initiative

Improving health and hygiene in Vietnam

The Children’s Safe Drinking Water programme has been implemented globally by P&G since 2004.

So far, it has brought 21 billion litres of clean drinking water to people in need through P&G Purifier of Water. The programme aims to transform the lives of communities worldwide by providing 25 billion litres of clean drinking water by 2025.

P&G Vietnam continues its strategic partnership with Saigon CO.OP to benefit the community

The scheme provides an easy-to-use water purification packet invented by P&G scientists that can clean 10 litres of water in just 30 minutes.

The P&G Purifier of Water technology enables people to purify dirty water in a simple, affordable, and convenient way and reduces the risk of illness caused by contaminated water.

In Vietnam, the P&G Purifier of Water filter powder has been certified by the Ministry of Health.

This impactful initiative has been implemented in Vietnam since 2016. With the support from the Vietnam Red Cross and local authorities, to date, the programme has provided more than 90 million litres of clean drinking water to nearly 150,000 households across more than 10 localities that lack clean water, including Nghe An, Ha Tinh, Quang Binh, Long An, An Giang, and Dong Thap.

The Children’s Safe Drinking Water initiative has already left a significant impact on communities across Vietnam, and with continued support from consumers, it has the potential to help many more communities in the future.

Source link

 

You may also like…

Grab thúc đẩy chuyển đổi số thông qua hợp tác công – tư
Grab thúc đẩy chuyển đổi số thông qua hợp tác công – tư

Grab tận dụng kinh nghiệm và những thế mạnh về công nghệ, thông qua các hợp tác công - tư, góp phần thúc đẩy giao thông thông minh và tiến trình chuyển đổi số của địa phương. Bước sang năm thứ 11 có mặt tại thị trường Việt Nam, Grab đặt mục tiêu đẩy nhanh các sáng...

Hòa Phát đặt mục tiêu doanh thu kỷ lục năm nay
Hòa Phát đặt mục tiêu doanh thu kỷ lục năm nay

Hòa Phát đặt mục tiêu mang về 170.000 tỷ đồng doanh thu năm nay và trả cổ tức năm 2024 tỷ lệ 20%. Tập đoàn Hòa Phát (mã chứng khoán: HPG) vừa công bố tài liệu họp Đại hội đồng cổ đông thường niên năm 2025. Doanh nghiệp đặt mục tiêu năm nay mang về 170.000 tỷ đồng...

Lợi thế của Casper Việt Nam trong kinh doanh hè 2025
Lợi thế của Casper Việt Nam trong kinh doanh hè 2025

Lợi thế của Casper Việt Nam trong kinh doanh hè 2025 Thương hiệu điện máy Thái Lan áp dụng chính sách bảo hành "1 đổi 1" trong một năm, đồng thời ra mắt điều hòa "siêu tiết kiệm điện" tạo lợi thế cạnh tranh thị trường. Chính sách bảo hành "1 đổi 1" là một trong những...

Verified by MonsterInsights