Mondelez Kinh Do organizes Supplier Workshop to connect supply-demand in sustainable ingredients sourcing

Mar 30, 2023

Mondelez Kinh Do organizes Supplier Workshop aiming to connect local egg suppliers nationwide for the sources of sustainable ingredients (cage-free eggs).

Responding to the global cage-free movement and carrying out the plan of sustainable ingredients, Mondelez Kinh Do has made efforts to source and partnered with egg producers across the country that meet the requirements for cage-free egg supply. Recently, the Company has organized the Supplier Workshop to connect supply and demand for sustainable ingredients (cage-free eggs) at Mondelez Kinh Do’s factory in Hung Yen Province. This is part of action plans to materialize the Company’s strategy to bring the right snacks, for the right moment and made the right way to consumers in line with its sustainable development strategy in Vietnam.

At the event, representatives of Mondelez Kinh Do shared the company’s vision and mission to 2030, its sustainable development strategy in Vietnam, as well as vendor management, including purchasing process, supplier selection criteria, material selection criteria, and the strategy of transition to cage-free eggs of Mondelez Kinh Do in Vietnam.

Mondelez Kinh Do’s Workshop to connect demand and supply in cage-free eggs

As part of Mondelez International’s business strategy towards sustainable ingredients sourcing, Mondelez Kinh Do Vietnam will switch to using cage-free eggs for producing all of its products in the future. Since the end of 2022, Mondelez Kinh Do Vietnam has taken a pioneering step in launching Solite Nature Fresh sponge cake that uses 100% cage-free eggs. This is the most premium product of the Solite line, and Mondelez Kinh Do is the first company in Vietnam’s food industry using cage-free eggs with Certified Humane label from HFAC (Humane Farm Animal Care).

Mondelez Kinh Do is known as the leading food enterprise in Vietnam, the owner of iconic global and local snacking brands such as Kinh Do, Cosy, Solite, AFC, LU, Oreo, Ritz, Slide, Halls, Trident, Cadbury, Toblerone and Tang… The company has been keen on pursuing and implementing sustainability, which focuses on sustainable ingredients, waste reduction, and energy saving.

Mondelez Kinh Do inspires mindful snacking habits with the right snack, made the right way, at the right time so consumers can savor each bite and experience more satisfaction. The company has made a commitment to print the “Mindful Snacking” logo on all of its products globally by 2025.

Source link 

You may also like…

Grab thúc đẩy chuyển đổi số thông qua hợp tác công – tư
Grab thúc đẩy chuyển đổi số thông qua hợp tác công – tư

Grab tận dụng kinh nghiệm và những thế mạnh về công nghệ, thông qua các hợp tác công - tư, góp phần thúc đẩy giao thông thông minh và tiến trình chuyển đổi số của địa phương. Bước sang năm thứ 11 có mặt tại thị trường Việt Nam, Grab đặt mục tiêu đẩy nhanh các sáng...

Hòa Phát đặt mục tiêu doanh thu kỷ lục năm nay
Hòa Phát đặt mục tiêu doanh thu kỷ lục năm nay

Hòa Phát đặt mục tiêu mang về 170.000 tỷ đồng doanh thu năm nay và trả cổ tức năm 2024 tỷ lệ 20%. Tập đoàn Hòa Phát (mã chứng khoán: HPG) vừa công bố tài liệu họp Đại hội đồng cổ đông thường niên năm 2025. Doanh nghiệp đặt mục tiêu năm nay mang về 170.000 tỷ đồng...

Lợi thế của Casper Việt Nam trong kinh doanh hè 2025
Lợi thế của Casper Việt Nam trong kinh doanh hè 2025

Lợi thế của Casper Việt Nam trong kinh doanh hè 2025 Thương hiệu điện máy Thái Lan áp dụng chính sách bảo hành "1 đổi 1" trong một năm, đồng thời ra mắt điều hòa "siêu tiết kiệm điện" tạo lợi thế cạnh tranh thị trường. Chính sách bảo hành "1 đổi 1" là một trong những...

Verified by MonsterInsights