Starbucks Vietnam opens first community store

Nov 8, 2023

Starbucks Vietnam marks a significant milestone in its 10 year journey in the market with the inauguration of its first community store at Nguyen Huu Huan street in Hanoi.

Starbucks Vietnam opens first community store
The community store is dedicated to supporting youth vocational education in Vietnam, with a percentage of each purchase contributing to training programs in collaboration with non-profit partner, REACH.

This store is part of Starbucks’ global initiative to strengthen communities, support economic opportunities, and create impact through partnerships with local non-profit organisations.

Starbucks Vietnam opens first community store
“Over the past 10 years, Starbucks Vietnam has sought to fulfill our brand promise to uplift the everyday for customers, while contributing positively to our communities,” said Ho Mai Ho, general manager of Starbucks Vietnam. “This community store is an extension of this promise, and we look forward to supporting the youth of Vietnam through this store.”

The Starbucks Nguyen Huu Huan Community Store will support REACH, which provides the most vulnerable youth with vocational training, skills, and employment opportunities to build a better future for themselves and their families.

“REACH is sincerely grateful for the opportunity to collaborate with Starbucks on its inaugural community store in Vietnam,” said Pham Thi Thanh Tam, founder and executive chief of REACH.

“We hope that with the support from this community store, we will be able to extend educational and employment opportunities to even more marginalized youth, and contribute to the sustainable socioeconomic development of Vietnam”

The store offers a warm and inviting ambiance, thoughtfully designed to accommodate youth programmes and workshops. The customers can enjoy their favourite beverages and menu items while immersing themselves in an uplifting and inspiring environment that nurtures both personal growth and meaningful connections.

Starbucks Vietnam first partnered with REACH to support the youth workforce in food and beverage, in collaboration with The Starbucks Foundation and The Asian Foundation, in 2016.

Source link 

You may also like…

Unilever chuyển trọng tâm tiếp thị lên mạng xã hội
Unilever chuyển trọng tâm tiếp thị lên mạng xã hội

Tân Tổng giám đốc tuyên bố sẽ dành 50% ngân sách cho mạng xã hội. Đây là bước chuyển lớn về tư duy tiếp thị của tập đoàn hàng tiêu dùng nhanh này. Là một thành viên kỳ cựu khi gắn bó với Unilever từ năm 1988, vị tân tổng giám đốc của tập đoàn toàn cầu này, ông...

Heineken Việt Nam đề xuất giải pháp hướng đến mục tiêu Net Zero
Heineken Việt Nam đề xuất giải pháp hướng đến mục tiêu Net Zero

Xây dựng kinh tế tuần hoàn và môi trường đầu tư ổn định nhất quán là hai trọng tâm giúp Việt Nam tăng trưởng kinh tế, phát triển bền vững, theo Tổng giám đốc Điều hành Heineken Việt Nam. Ý kiến này được ông Wietse Mutters nêu tại cuộc đối thoại cấp cao giữa Thủ tướng...

37 năm chỉ làm một công ty, bài học từ tân CEO Unilever toàn cầu thức tỉnh Gen Z: Không phải cứ nhảy việc mới có cơ hội tốt
37 năm chỉ làm một công ty, bài học từ tân CEO Unilever toàn cầu thức tỉnh Gen Z: Không phải cứ nhảy việc mới có cơ hội tốt

Nếu như trong gần 4 thập kỷ, nhiều người có thể nhảy việc tới 10 công ty thì với Fernando Fernandez, ông chọn “mãi mãi một tình yêu” với Unilever. Fernando Fernandez -Tân Tổng giám đốc điều hành của Unilever toàn cầu. Từ ‘binh nhì’ lên ‘đại tướng’ Tháng 3/2025,...

Verified by MonsterInsights