Starbucks Vietnam opens first community store

Nov 8, 2023

Starbucks Vietnam marks a significant milestone in its 10 year journey in the market with the inauguration of its first community store at Nguyen Huu Huan street in Hanoi.

Starbucks Vietnam opens first community store
The community store is dedicated to supporting youth vocational education in Vietnam, with a percentage of each purchase contributing to training programs in collaboration with non-profit partner, REACH.

This store is part of Starbucks’ global initiative to strengthen communities, support economic opportunities, and create impact through partnerships with local non-profit organisations.

Starbucks Vietnam opens first community store
“Over the past 10 years, Starbucks Vietnam has sought to fulfill our brand promise to uplift the everyday for customers, while contributing positively to our communities,” said Ho Mai Ho, general manager of Starbucks Vietnam. “This community store is an extension of this promise, and we look forward to supporting the youth of Vietnam through this store.”

The Starbucks Nguyen Huu Huan Community Store will support REACH, which provides the most vulnerable youth with vocational training, skills, and employment opportunities to build a better future for themselves and their families.

“REACH is sincerely grateful for the opportunity to collaborate with Starbucks on its inaugural community store in Vietnam,” said Pham Thi Thanh Tam, founder and executive chief of REACH.

“We hope that with the support from this community store, we will be able to extend educational and employment opportunities to even more marginalized youth, and contribute to the sustainable socioeconomic development of Vietnam”

The store offers a warm and inviting ambiance, thoughtfully designed to accommodate youth programmes and workshops. The customers can enjoy their favourite beverages and menu items while immersing themselves in an uplifting and inspiring environment that nurtures both personal growth and meaningful connections.

Starbucks Vietnam first partnered with REACH to support the youth workforce in food and beverage, in collaboration with The Starbucks Foundation and The Asian Foundation, in 2016.

Source link 

You may also like…

Grab thúc đẩy chuyển đổi số thông qua hợp tác công – tư
Grab thúc đẩy chuyển đổi số thông qua hợp tác công – tư

Grab tận dụng kinh nghiệm và những thế mạnh về công nghệ, thông qua các hợp tác công - tư, góp phần thúc đẩy giao thông thông minh và tiến trình chuyển đổi số của địa phương. Bước sang năm thứ 11 có mặt tại thị trường Việt Nam, Grab đặt mục tiêu đẩy nhanh các sáng...

Hòa Phát đặt mục tiêu doanh thu kỷ lục năm nay
Hòa Phát đặt mục tiêu doanh thu kỷ lục năm nay

Hòa Phát đặt mục tiêu mang về 170.000 tỷ đồng doanh thu năm nay và trả cổ tức năm 2024 tỷ lệ 20%. Tập đoàn Hòa Phát (mã chứng khoán: HPG) vừa công bố tài liệu họp Đại hội đồng cổ đông thường niên năm 2025. Doanh nghiệp đặt mục tiêu năm nay mang về 170.000 tỷ đồng...

Lợi thế của Casper Việt Nam trong kinh doanh hè 2025
Lợi thế của Casper Việt Nam trong kinh doanh hè 2025

Lợi thế của Casper Việt Nam trong kinh doanh hè 2025 Thương hiệu điện máy Thái Lan áp dụng chính sách bảo hành "1 đổi 1" trong một năm, đồng thời ra mắt điều hòa "siêu tiết kiệm điện" tạo lợi thế cạnh tranh thị trường. Chính sách bảo hành "1 đổi 1" là một trong những...

Verified by MonsterInsights