TikTok Shop to hold 13.2% of the SEA ecommerce market: report

Aug 22, 2023

TikTok Shop is expected to acquire a 13.2% share of the Southeast Asian e-commerce industry this year, according to an unpublished report from venture capital company Momentum Works.

TikTok’s e-commerce unit is on track to hit its $15 billion gross merchandise value objective in 2023, a considerable increase from the previous year’s $4.4 billion, the report says.

TikTok Shop has expanded into 9 markets as of 2023, including all major markets in Southeast Asia, the United Kingdom, Saudi Arabia, and the United States.

TikTok Shop’s offline activity in Jakarta / Photo credit: TikTok

TikTok Shop’s market share in the area would be equal to that of Tokopedia, which is expected to be 13.9% this year, and Lazada, which is expected to be 17.7%.

The best-selling categories on TikTok Shop are beauty and personal care, which account for 84% of goods sold and 70% of its GMV. According to the study, beauty brands or sellers are putting together sets of goods to increase the average order value.

“Ultimately, change is the only constant. Whether TikTok Shop is a threat to incumbent platforms might not be a standalone question at all. The bigger narrative is that in e-commerce, where leading players seem to have a network effect and structural advantage, disruption can still happen and the incumbents should always remain focused and vigilant.” said Weihan Chen, Insights Lead of Momentum Works.

Shopee, which Momentum Works estimates will maintain a 46.5% market share this year, has stated its aim to concentrate on its live shopping function. This plan would put the Singapore-based e-commerce behemoth in even more direct confrontation with TikTok.

TikTok Shop had set a goal of $20 billion in sales by 2023, counting on strong development, particularly in Southeast Asia, according to Bloomberg, citing individuals familiar with the subject.

ByteDance’s e-commerce branch debuted in Southeast Asia around a year ago. As our prior data demonstrates, the platform is fast catching up to its competition.

It allegedly registered a $4.4 billion gross merchandise value in the area in 2022, a 363% rise over the previous year.

TikTok Shop enables TikTok app users to purchase and sell things from inside the TikTok app. Buyers had to previously click on affiliate links and complete the purchase on Shopee, Lazada, or other marketplaces.

Source link 

You may also like…

Grab thúc đẩy chuyển đổi số thông qua hợp tác công – tư
Grab thúc đẩy chuyển đổi số thông qua hợp tác công – tư

Grab tận dụng kinh nghiệm và những thế mạnh về công nghệ, thông qua các hợp tác công - tư, góp phần thúc đẩy giao thông thông minh và tiến trình chuyển đổi số của địa phương. Bước sang năm thứ 11 có mặt tại thị trường Việt Nam, Grab đặt mục tiêu đẩy nhanh các sáng...

Hòa Phát đặt mục tiêu doanh thu kỷ lục năm nay
Hòa Phát đặt mục tiêu doanh thu kỷ lục năm nay

Hòa Phát đặt mục tiêu mang về 170.000 tỷ đồng doanh thu năm nay và trả cổ tức năm 2024 tỷ lệ 20%. Tập đoàn Hòa Phát (mã chứng khoán: HPG) vừa công bố tài liệu họp Đại hội đồng cổ đông thường niên năm 2025. Doanh nghiệp đặt mục tiêu năm nay mang về 170.000 tỷ đồng...

Lợi thế của Casper Việt Nam trong kinh doanh hè 2025
Lợi thế của Casper Việt Nam trong kinh doanh hè 2025

Lợi thế của Casper Việt Nam trong kinh doanh hè 2025 Thương hiệu điện máy Thái Lan áp dụng chính sách bảo hành "1 đổi 1" trong một năm, đồng thời ra mắt điều hòa "siêu tiết kiệm điện" tạo lợi thế cạnh tranh thị trường. Chính sách bảo hành "1 đổi 1" là một trong những...

Verified by MonsterInsights