Nestlé Vietnam invests US$100 million more in Dong Nai facility

Jan 9, 2024

Nestlé Vietnam has invested an additional US$100 million in the Nestlé Tri An factory in Dong Nai Province, raising the total investment capital in this factory to over US$500 million.

Binu Jacob, CEO of Nestlé Vietnam, said, “With this investment, the processing capacity of high-quality coffee at the factory is expected to be doubled, catering to the increasing demand for coffee in both the domestic Vietnamese market and international markets. It underscores Nestlé’s dedication to Vietnam’s long-term growth.”

The Nestlé Tri An factory currently exports its coffee products to more than 29 countries around the world.

Nestlé’s total investment in Vietnam has now reached nearly US$830 million, with the company operating four factories and two distribution centers under the Nestlé Vietnam Company Limited umbrella. In Dong Nai alone, Nestlé operates three factories, with Nestlé Tri An being one of the largest production facilities in Vietnam.

This facility produces coffee products under several well-known brands, including NESCAFÉ, NESCAFÉ Dolce Gusto, NESPRESSO, Starbucks, and Blue Bottle.

 

Source link 

You may also like…

Hanwha Life Hàn Quốc đẩy mạnh mở rộng thị trường quốc tế
Hanwha Life Hàn Quốc đẩy mạnh mở rộng thị trường quốc tế

Hanwha Life Hàn Quốc ký kết hai biên bản ghi nhớ với SBVA và Celadon Partners cuối tháng 1 nhằm nâng cao năng lực công nghệ, mở rộng thị trường quốc tế. Thông tin được nêu tại Diễn đàn Kinh tế Thế giới (WEF) tại Davos, Thụy Sĩ. Theo đó, tập đoàn Hanwha Life Hàn Quốc...

Unilever Việt Nam: 30 năm đồng hành xây dựng bền vững ngôi nhà Việt
Unilever Việt Nam: 30 năm đồng hành xây dựng bền vững ngôi nhà Việt

Trong suốt 30 năm hiện diện tại Việt Nam, Unilever đã không ngừng nỗ lực để cải thiện cuộc sống của người dân và thúc đẩy sự phát triển bền vững. Với sứ mệnh lan tỏa những điều tốt đẹp, mang đến cuộc sống tươi sáng hơn mỗi ngày, Unilever Việt Nam đã đạt được nhiều...

Mondelez Kinh Do to bring joy to those unable to spend Tet at home
Mondelez Kinh Do to bring joy to those unable to spend Tet at home

Understanding the heartfelt longing of those unable to celebrate Lunar New Year with their families, Mondelez Kinh Do continues its creative and meaningful 'Loi Moi Sum Vay' (Special Invitation) campaign for 2025. Mondelez Kinh Do is one of Vietnam's leading snacking...

Verified by MonsterInsights